Újabb halasztás a Google cookie apokalipszisében

Főoldal / Blog / Újabb halasztás a Google cookie apokalipszisében

Újabb halasztás a Google cookie apokalipszisében

A Google nemrégiben bejelentette, hogy újból elhalasztja az eredetileg 2024-re tervezett cookie-k kivezetését. Egyelőre nem vázoltak fel konkrét ütemtervet a 2025-ös évre vonatkozó reményeken túl. A Google ezzel immár harmadik alkalommal halasztotta el az eredeti, 2020 januárjára kitűzött határidőt.

A halasztás magyarázata

Hivatalos nyilatkozatukban elismerik a third-party cookie-k Chrome-ból való kivezetésével kapcsolatosan felmerülő problémákat, az iparágtól, a fejlesztőktől és a különböző hatóságoktól kapott visszajelzésekre hivatkozva. A nyilatkozat kifejti, hogy a CMA (UK Competition and Markets Authority) számára több idő szükséges ahhoz, hogy megfelelően áttekintsék az összes elérhető iparági teszteredményt. Ennek érdekében a CMA felkérte a piaci szereplőket, hogy június végéig nyújtsák be számukra ezeket a bizonyítékokat.A Google egyik fő motivációja a cookie-k kivezetésében, hogy életképes alternatívaként lecserélje használatukat a Privacy Sandbox megoldásukra. A kezdeményezésnek célja, hogy a webhelyek a magánélet megsértése nélkül hozzáférhessenek a felhasználói adatokhoz, lehetővé téve az online hirdetést a felhasználói adatok megosztásával harmadik féltől származó cookie-k használata nélkül. A Privacy Sandbox alternatív megoldást egy korábbi cikkünkben ismertettük már. Ezt a kezdeményezést azonban az utóbbi időben kemény kritika érte a szakértők részéről, akik szerint ez negatív hatással lesz az iparágra.

A Privacy Sandbox hiányosságai

A Privacy Sandbox kezdeményezéssel kapcsolatosan felvetett problémák közé tartozik például az az aggály, hogy a Privacy Sandbox maga határozza meg a Google hirdetési termékeit, valamint az algoritmusai növelik annak az esélyét, hogy a hirdetők önmaguk ellen licitáljanak. Illetve hiányzik a szabványos iparági akkreditáció, amely számos ügynökség és márka számára előfeltétel volna a használatához.

A legutóbbi halasztásnak köszönhetően minden piaci szereplőnek több ideje lesz felkészülni a third-party cookie-k kivezetésére és az alternatív megoldások tesztelésére. Illetve a Privacy Sandbox kezdeményezére irányuló megnövekedett fejlesztési idő is hasznosnak fog bizonyulni a kiadók, hirdetők és ügynökségek számára egyaránt.

Forrás:
https://www.exchangewire.com/blog/2024/04/25/google-delays-third-party-cookie-deprecation-ad-industry-reaction/
https://privacysandbox.com/news/update-on-the-plan-for-phase-out-of-third-party-cookies-on-chrome/

Ajánlott bejegyzések

Start typing and press Enter to search