IAB – HOPPex programmatic workshop
Az IAB Hungary a HOPPex támogatásában programmatic témában tartott workshopot november 30-án egy belvárosi pubban.
Az esemény során a Programmatic Munkacsoport vezetője, Zsatkulák István mutatta be az idén megújult Programmatic Kisokos 2023 útmutatót. A kiadvány többek között részletes betekintést nyújt a programmatic lényegébe, a jelenlegi, illetve jövőbeli pozíciójára és szerepkörére is. Sorba veszi a programmatichoz fűződő legfontosabb fogalmakat és definíciókat, a hazai programmatic piac szereplőit és a főbb targetálási lehetőségeket. Ugyanakkor olyan kérdésekre is választ találhatunk benne, hogy például milyen különbségekkel rendelkezik a PPC és programmatic. A kisokos frissített változata már elérhető az IAB Dokumentumtárában.
A workshop szakmai előadásait a HOPPex ügyvezetője, Zölei Ármin Krizsán kezdte meg, aki bemutatta milyen változások történtek a hazai programmatic piacon a kiadók szemszögéből, toplistákkal és insightokkal demonstrálva. Ezt követően pedig az AdDIG Kft. ügyvezető igazgatója, Csingár Zoltán ismertette a vásárlói oldal perspektíváját, már bevált gyakorlatok példáin keresztül.
Az eseményt egy kerekasztal-beszélgetés zárta, amelynek moderátori szerepét Barnóth Zoltán (Adaptive Media) töltötte be. A beszélgetés résztvevői – Osipovich Marianna (Amnet – Dentsu), Csingár Zoltán (AdDIG), Zölei Ármin Krizsán (HOPPex), Akçal Richárd (Yettel) és Semsei Balázs (Cherrisk) – meséltek tapasztalataikról és jövőbeli várakozásaikról. Kifejtették a piacon végbement változásokat és kiemelték az aktuálisan megfigyelhető trendeket. Megvitatták, hogy miben tud, illetve kellene fejlődnie a programmaticnak, illetve mikor jöhet el a várva várt programmatic éve. A beszélgetés során lehetőséget kaptak a résztvevők arra, hogy közvetlen módon feltegyék kérdéseiket és kifejezzék véleményüket, ezáltal is megteremtve a kölcsönös megértést és tapasztalatcserét.
Fotók: Polyák Attila
A szakmai délután nemcsak információkat és értékes ismereteket kínált az érdeklődőknek, hanem elősegítette a szakmai közösségépítést is. Az előadások után az esemény támogatóinak köszönhetően vacsorával, jófajta borokkal, illetve nemutolsó sorban friss perspektívákkal és új ötletekkel gazdagodtak a workshop résztvevői.