Miért fontos az Ad verification és a Brand Safety?
Korábban a hirdetési bevételek szinte kizárólag a kontextus szerinti célzástól függtek, amikor is egy cikk vagy webhely hirdetési helyeiért versenyeztek az adott témához kapcsolódó márkák. Azonban ahogy a programmatic marketing egyre nagyobb teret nyert és a viselkedésalapú célzás elkezdte megváltoztatni a Google és YouTube által használt algoritmusokat, a hirdetők kezdték elveszíteni az irányítást a hirdetéseik megjelenési helye felett.
A Google-tól és más online hirdetésszolgáltatóktól hirdetéseket vásárló marketing szakemberek és digitális reklámügynökségek úgy találták, hogy többé nem bizonyos webhelyeken vásárolnak hirdetési felületet, hanem meghatározott érdeklődésű vagy demográfiai profillal rendelkező fogyasztókat célozva vásárolnak.
Ezzel a márkabiztonság kérdése a digitális hirdetési világ előterébe került. A márkák egyre inkább próbálják megakadályozni, hogy a hirdetések olyan környezetben jelenjenek meg, melyek veszélyt jelenthetnek a márka hírnevére.
Mit jelent a Brand Safety?
A márkabiztonság tulajdonképpen azt méri, hogy egy márka mennyire védett a nem megfelelő vagy sértő tartalommal szemben.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy lehetőségek szerint biztosítani kell, hogy a hirdetések ne kerüljenek olyan tartalom mellé, amely károsíthatja vagy negatívan befolyásolhatja a márka hírnevét a fogyasztó szemében.
Ki dönti el, hogy mi „biztonságos” vagy „nem biztonságos”?
Jelenleg számos nemzetközileg elismert szervezet dolgozik együtt a márkabiztonsági intézkedések meghatározásán, köztük az IAB és a Media Rating Council (MRC). Ezek a szervezetek azon dolgoznak, hogy kialakítsák a márkabiztonsággal kapcsolatos irányelveket, hogy egészséges hirdetési ellátási láncot biztosítsanak a márkák, a hirdetők, a kiadók és a fogyasztók számára egyaránt. Ugyanakkor ebben a kihívást az jelenti, hogy a felhasználó bizalma folyamatosan változó tényezőktől is függ, amelynek köszönhetően egy biztonságosnak ítélt kontextus bármelyik pillanatban ártalmassá válhat a márka hírnevére.
Mit jelent az Ad Verification?
A hirdetésellenőrzés egy olyan folyamat, amely lehetővé teszi a hirdetők számára annak ellenőrzését, hogy hirdetéseik a megfelelő kontextusban, a megfelelő webhelyeken, a webhely megfelelő területén jelennek-e meg, és a megfelelő közönség látja-e. A digitális reklámtechnológia ezen területe egyre nagyobb teret hódít; hamarosan megváltoztathatja azt, hogy a marketingesek hogyan vásárolják meg a médiát és hogyan értékelik a megjelenéseket a piacon.
Hogyan működik az Ad Verification?
A hirdetésellenőrzést a hirdetők általában annak ellenőrzésére használják, hogy a megjelenített hirdetés kijelölt attribútumai megfelelnek-e a hirdetési kampány beállításaiban meghatározott feltételeknek (pl. webhely, földrajzi vagy tartalmi paraméterek). Ehhez ellenőrző tageket vagy jeladókat helyeznek el a hirdetéssel együtt (a hirdetésjelölésen belül), hogy elemezzék a kiadó oldalának tartalmát, és biztosítsák, hogy a webhely megfelelő-e a hirdetéshez.
A hirdetés-ellenőrzési szolgáltató ezután jelentéseket küld vissza a hirdetőnek vagy ügynökségnek, hogy elemezzék az elhelyezéssel és a teljesítménnyel kapcsolatos adatokat. Általában a hirdető külön bejelentkezéssel rendelkezik a hirdetés-ellenőrző szolgáltatóhoz, bár egyesek zökkenőmentesebben integrálhatók, például keresletoldali platformmal (DSP). A hirdetés-ellenőrzés lényege, hogy egy független harmadik fél tudja ellenőrizni a kampányok teljesítményét.
Miért van szükség az Ad Verification eszközökre?
Bár a hirdetés-ellenőrzést általában a hirdetők használják, ez a kiadók számára is előnyös lehet.
A hirdetők számára segít megtakarítani értékes hirdetési költségkeretüket és javítja a hirdetési kampányok hatékonyságát. Lehetővé teszi számukra annak ellenőrzését, hogy a hirdetések a kiadóval kötött megegyezés szerint jelennek-e meg.
Másrészt a kiadók számára a hirdetésellenőrzés segít minimalizálni annak kockázatát, hogy csaló hirdetéseket jelenítsenek meg webhelyeiken és jobban ellenőrizni tudják a webhelyen megjelenő hirdetéseket.
Mit jelent a pre-bid és post-bid targeting?
A pre-bid targetálás egy kifinomult programmatic hirdetéstechnológiai megoldás, amelynek segítségével a kiadók egyedi szegmensekre és line itemekre támaszkodnak elsősorban a hirdetési költések hatékonyságának maximalizálásának érdekében. A szegmens-kizárások általában DSP oldalon elérhetőek és lehetővé teszik, hogy a márka számára legmegfelelőbb hirdetési zónára licitáljanak a beállított paramétereknek köszönhetően.
A post-bid targeting a megjelenítés másik oldalán történik. Amíg a pre-bid célzás ismert és előre meghatározott kategóriák alapján működik, a post-bid targeting árnyaltabb, valós idejű eseményekre alapozza a blokkolási döntéseket. Ennek köszönhetően ez a hirdetéstechnológiai megoldás elsődleges célja a márka szempontjából nem megfelelő környezet kiszűrése és elkerülése.
Forrás:
https://www.publift.com/blog/brand-safety
https://clearcode.cc/blog/ad-verification/
https://www.peer39.com/blog/what-is-pre-bid-targeting