A válságban tovább erősödik a digitális kommunikáció, de a kilábalás lassú lesz
Az IAB Hungary a június 3-i IAB Café keretében a digitális reklámköltés alakulását vizsgálta, különös tekintettel a koronavírus hatásaira.
Novák Péter, a DAN Hungary vezetője, IAB elnökségi tag mutatta be a 2019-es Adex kutatás eredményeit. A digitális reklámköltés 2019-ben 16 százalékkal bővült, és elérte a 104,7 milliárd forintot. A digitális piac minden szegmense nőtt az email marketing kivételével. Folytatódott a mobil- és a videóköltés bővülése, és 3 milliárd forint fölé került a programmatic. Az esemény második előadója Kardos Gábor (Magyar Jeti Zrt., IAB elnökségi tag) volt, aki a digitális piaci várakozásokat bemutató Adexpect-adatokat állította párhuzamba az IAB friss, a Covid-19 hatásait elemző kutatásnak eredményeivel.
Az eseményt kerekasztalbeszélgetést zárta, amelyre ügyvezetőnk, Ihász Ingrid is meghívást kapott. A résztvevők abban egyetértettek, hogy nehéz becslést adni a piac alakulásáról, mivel a mostani fogyasztói fellélegzés időlegesnek tűnik, és a vírus második hulláma és/vagy a makrogazdasági mutatók kedvezőtlen alakulása könnyen megbillenthetik a lassanként aktivizálódó fogyasztókat és ezzel az őket megcélzó piaci szereplőket. Az eseményről készült részletes összefoglaló az IAB blogján olvasható.
Ha tetszett a bejegyzés és szeretnél első kézből értesülni a programmatic világ friss híreiről, akkor csatlakozz a Programmatic Pro Facebook csoporthoz! A HOPPex Facebook oldalát pedig itt tudod követni.