Infografika: a hazai programmatic piac trendjei 2024

Főoldal / Blog / Infografika: a hazai programmatic piac trendjei 2024

Infografika: a hazai programmatic piac trendjei 2024

A tavalyi év adatai alapján a mobilhirdetések tovább erősítették piaci pozíciójukat, mind a teljes piaci részesedés, mind a privát megállapodások tekintetében meghaladva az asztali platformokat.

A mobilhirdetések egyre népszerűbbek

A tavalyi év adatai alapján a mobilhirdetések tovább erősítették piaci pozíciójukat, mind a teljes piaci részesedés, mind a privát megállapodások tekintetében meghaladva az asztali platformokat. 2024-ben a mobil hirdetések részesedése elérte az 55%-ot, míg az asztali eszközök 45%-on álltak. A privát megállapodások szempontjából is kiegyensúlyozott trend figyelhető meg: a mobil platformon 32%, míg az asztali eszközök esetében 23% volt az ilyen típusú tranzakciók aránya. A 2023-as évhez viszonyítva a mobil platform értékesítése megközelítőleg 4%-kal megnövekedett, míg az asztali monetizáció 12%-kal csökkent.

A nyílt piac szerepe tovább erősödött

Az utóbbi időszakban a vásárlói oldal lehetőségei kiszélesedtek a nyílt piacon, ami a programmatic piac szerkezetére is hatással volt. A 2024-es évben a HOPPex forgalmának 72%-át a nyílt piac adta, míg a privát megállapodások 28%-ot képviseltek, ami az elmúlt évekhez képest további 1 százalékpontos aránybeli növekedést jelentett a nyílt piac számára. Továbbra is úgy gondoljuk, hogy a privát megállapodások jelentős hozzáadott értékkel rendelkezhetnek (elsőbbségi megjelenés, deal only méretek vagy felületek, first party adatok használata, magasabb minőségű (VI) felületek előválogatása), melyek mind a kiadói mind a vásárlói oldal számára kedvezőek lehetnek.

A legnépszerűbb hirdetésméretek alakulása

Statisztikáink alapján a 300×250-es hirdetésméret ismét kiemelkedett a többi közül, ezáltal is bizonyítva folyamatos népszerűségét. A második és harmadik helyen a 300×600 és a 970×250 méretű hirdetések végeztek. A privát megállapodások és a nyílt piaci megoszlás aránya az első három helyezett méret esetében 25-75% volt, míg a negyedik és az ötödik helyezett esetében (336×280, 320×480) 80% feletti a nyílt piaci monetizáció aránya.

A távközlés szektor ismét vezető szerepbe került

A hirdetési piac szektorális bontása alapján a távközlési iparág kiugró növekedést mutatott, így átvette a vezető pozíciót. A dobogó második fokára a kereskedelmi szektor került, míg az öltözködés és kiegészítők szegmense a harmadik helyen végzett. A szolgáltatás szektor megerősödve a negyedik helyre került, háttérbe szorítva a közlekedési eszközök iparágát.

A kulcsszereplők: telekommunikáció és e-kereskedelem

A programmatic hirdetési piacon továbbra is a telekommunikációs vállalatok és az e-kereskedelmi szereplők dominálnak. Mellettük jelentős növekedés volt látható a szolgáltatás illetve az FMCG-hez kapcsolódó hirdetők aktivitásában. Ez a diverzifikáció tovább erősíti a piac változatosságát és növeli a verseny élénkségét, amely előnyös mind a kiadók, mind a hirdetők számára.

Ajánlott bejegyzések

Start typing and press Enter to search