Volt, van és lesz is – Velünk maradnak a 3rd party cookie-k

Főoldal / Blog / Volt, van és lesz is – Velünk maradnak a 3rd party cookie-k

Volt, van és lesz is – Velünk maradnak a 3rd party cookie-k

A Google július 22-én bejelentette, hogy a third-party cookie-k kivezetése helyett egy újfajta Chrome élményt szeretnének létrehozni a Privacy Sandbox segítségével. Ezáltal lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy tájékozott döntést hozzanak a privát adataik védelmének érdekében, vagyis lehetőségük nyílna kilépni a third-party cookie-k használatából.

Tekintettel arra, hogy nem állnak rendelkezésre részletes információk a bevezetni javasolt felhasználói választási funkciókról, jelenleg nehéz teljeskörűen felmérni a bejelentésnek a szélesebb ökoszisztémára gyakorolt hatását. Még tervezett ütemterv sem áll a rendelkezésünkre a tervezett fejlesztésekkel kapcsolatban.

Az API-k sorsa
Azonban nem kell aggódniuk azoknak sem, akik már időt és energiát fektettek be a third-party cookie alternatívákba, a Google megtartja az API-kat a Sandbox részeként a jövőben is. Illetve a már korábban említett adatvédelmi beállítások mellett a nemrég bejelentett IP Protection (azaz IP maszkolás az adatvédelem érdekében) a Chrome inkognitó módjában is a Privacy Sandbox részévé fog válni.

 

A korai teszteredmények
A bejelentéssel egyidőben a Google Ads csapata közzétette a Privacy Sandbox korai teszteredményeit is. A teszt során a Google Ads három csoportot vizsgált: azokat a felhasználókat, akiknek a third-party cookie-kal együtt minden elérhető volt; egy olyan csoportot, akik számára nem voltak elérhetőek a third-party cookie-k és a Privacy Sandbox API-k sem; illetve a harmadik csoport esetében nem volt elérhető third-party cookie, viszont a Privacy Sandbox API-k igen.
Ezek alapján a hirdetői költések 11%-kal visszaestek a Google Display Ads esetében, míg a Display & Video 360 tekintetében ez 14% volt. Valamint a remarketing tekintetében a Google Ads 45%, a Display & Video 360 esetében pedig 51%-os csökkenés mutatkozott.

Ugyanakkor ezekkel az eredményekkel nagymértékben eltér például a Criteo – egy elkötelezett és korai Privacy Sandbox tesztelő – által nemrégiben közzétett eredményektől, amelyek átlagosan 60%-os visszaesést mutattak a kiadói bevételekben a third-party cookie-k használata nélkül.

Továbbra is marad a Privacy Sandbox
Tehát a Google bejelentése alapján a Privacy Sandbox kénytelen lesz saját érdemei és eredményei által versenybe szállni az ökoszisztéma összes többi eszközével, mivel a szolgáltatók számára továbbra is elérhetőek maradnak a third-party cookie-k.

Forrás:
https://digiday.com/marketing/after-years-of-uncertainty-google-says-it-wont-be-deprecating-third-party-cookies-in-chrome/
https://www.adexchanger.com/online-advertising/google-says-it-might-not-deprecate-cookies-in-chrome-after-all/

Ajánlott bejegyzések

Start typing and press Enter to search