A hazai programmatic piac covid idején
A tavaszi visszaesés után Q3-ban magához tért a piac
A programatic piacot azonnal érintette a válság, de a fellendülés is hamar megkezdődött. A hirdetők előnyben részesítik a hatékonyan mérhető és optimalizálható hirdetési lehetőségeket, illetve az olyan megbízható kiadói és sales house partnereket, mint a HOPPex és tagjai. (Az adatok forrása: HOPPex tagok SSP forgalma, EUR alapon.)
A dealek szerepe tovább növekedett
Míg a 2020 Q2-es időszak esetében felborultak az általános piaci trendek, addig Q3-ban már ismét a közvetlen megállapodások, a dealek kerültek túlsúlyba (51%) a nyílt piaci vásárlással szemben. Ezt a tendenciát csak erősíteni fogja a 3rd party cookie és így a jelenlegi 3rd party adatpiac eltűnése és ezáltal a kiadói 1st party adatok további felértékelődése. A kiadói 1st party adatokat a dealekben tudják használni a hirdetők.
Továbbra is élen a távközlés
A top szektorok sorrendje nem változott az előző évhez képest. A legtöbb szektor hirdetői továbbra is óvatosan költenek és fokozatosan hozzák vissza a dealjeiket. A válság fő vesztese az utazás szektor, míg a legnagyobb növekedést a gyógyászati iparágban láttuk.
Topon a medium rectangle (300×250)
Még mindig a medium rectangle a legtöbbet vásárolt formátum (paid impression), ami annak köszönheti a népszerűségét, hogy mobilon és asztali környezetben is elérhető.
Ajánlott bejegyzések