Mostantól lehet csatlakozni a HOPPex-hez!

Főoldal / Mostantól lehet csatlakozni a HOPPex-hez!
Vissza a hírekhez

Nyár közepén elkezdődött a HOPPex (Hungarian OmniPublisher Programmatic Exchange) tesztelése, miután a közelmúltban kiválasztották a magyar prémium kiadói platform technológiai partnerét.

A CEMP, a Central Digitális Média és az Origo részvételével létrejött független hazai szervezet a reklámpiac automatizálásában élenjáró nemzetközi Rubicon Projecttel (NYSE:RUBI) szerződött. A kezdeményezéshez mostantól csatlakozhatnak új tartalomszolgáltatók is. A projektben résztvevő kiadóknak csak és kizárólag a HOPPex-en keresztül lesz elérhető programozott módon az inventory-juk.

A digitális médiaköltések egyre nagyobb része zajlik automatizált rendszereken keresztül, így van ez a magyarországi piacon is. Ez a tendencia korábban elsődlegesen a nemzetközi közvetítőknek kedvezett, háttérbe szorítva a hazai piaci szereplőket. A magyar szakemberekből álló csapat a HOPPex-et éppen azzal a céllal hozta létre, hogy a hazai médiatartalom-szolgáltatók programozott értékesítési tevékenysége hatékonyabbá válhasson, biztosítva ezzel a magyarországi szereplők versenyképességét.

Az alapítás után a kiadói platform a megfelelő technológiai partnert kereste, hogy a hazai piaci igényeket a lehető legszakszerűbben tudja kiszolgálni. A kiválasztási folyamat eredményeként a HOPPex a nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező Rubicon Projectet választotta technológiai szolgáltatójának. „A partner kiválasztásakor fő szempont volt, hogy egy kifejezetten megbízható, nagy, nemzetközi szolgáltatót válasszunk, amely szinte minden felmerülő igényt ki tud elégíteni. A Rubicon Project ennek pontosan megfelel, a résztvevők egy része pedig már korábban is tesztelte, és kifejezetten pozitív tapasztalata volt vele”– mondta Vándor Attila, a HOPPex ügyvezető igazgatója.

Ez a hetedik együttműködés, amely a Rubicon Project platformján jött létre, olyan korábbi összefogásokat követve, mint a La Place Media és a Pangaea Alliance. Jay Stevens, a Rubicon Project nemzetközi vezérigazgatója elmondta: “A HOPPex elindítása egy folyamatosan növekvő nemzetközi trendbe illeszkedik, ugyanis a digitális hirdetési piac kihívásaira válaszolva egyre több prémium szolgáltató próbálja növelni a programozott hirdetések hozzáférhetőségét.”

A technológiai partner kiválasztása után a magyar prémium programozott piactér működése újabb szakaszához ért: a nyár közepétől zajlik a tesztüzem. „A HOPPex-et egy korábban ki nem mondott, de jól felismert igény hozta létre. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a megalakulás óta számos tartalomszolgáltató keresett meg minket azzal, hogy szeretnének csatlakozni. Már a projekt elején is ennek a lehetőségnek a biztosítása volt az egyik fő célunk, ezért mostantól új tartalomszolgáltatók is csatlakozhatnak a HOPPex-hez. A tesztüzem szerepe éppen az, hogy erre a nyitásra a lehető legmagasabb színvonalú legyen a szolgáltatás” – tette hozzá Vándor Attila.

Becslések szerint a magyar prémium programozott piactér a három kiadót együttesen tekintve egyedülálló módon 90% körüli elérést produkál. A CEMP, a Central Digitális Média és az Origo közös DKT adatai is kiemelkedőek: együttesen, havi átlag 1,1 milliárd oldalletöltést tudnak felmutatni 2015-ben.

Start typing and press Enter to search

Privacy Preference Center

Feltétlenül szükséges cookiek

Az oldal megfelelő működéséhez és méréséhez feltétlenül szükséges cookie-k. Kikapcsolásukra nincs mód.
A Google Analytics anonim méréséből való opt-outra a lenti linken található böngésző bővítmény telepítésével van mód.

Google Analytics, GDPR Wordpress plugin
Google Analytics [_ga]

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?

Are you sure?

By disagreeing you will no longer have access to our site and will be logged out.